środa, 16 sierpnia 2017

Mistrzowski TAG

Hey Kochani!
Ostatnio zostałam nominowana do TAG'u przez Pabottyro [klik]. Pierwszy raz spotykam się z tymi kategoriami i wręcz nie mogłam się doczekać kiedy będę mogła Wam przedstawić moje odpowiedzi na te zagadnienia (nawet jeśli nie czytałam "Klątwy przeznaczenia" na której się ten TAG opiera). Aktualnie jestem na tzw. busman's holiday - czyli pracy połączonej z wakacjami, więc taki lekki post wydał mi się idealny na ten czas, kiedy dość ciężko sięga mi się po książki. Zapraszam do zapoznania się z moimi odpowiedziami! (UWAGA możliwe spojlery)

1. ESTON, leniwy Mistrz Jeździectwa - Książka, w której ekspert polega na własnej dziedzinie


Mogę tu przytoczyć najnowszą książkę Jojo Moyes "We wspólnym rytmie", w której Natasha jako prawniczka polega na swoich zdolnościach zawodowych nie tylko w kancelarii, ale też w prywatnym życiu, co nie zawsze przynosi pozytywne skutki... (jej recenzję zamieszczę w tym tygodniu, więc bądźcie czujni ^^)

2.  ARGUS, pracowity Kanclerz Związku - Książka, w której wszyscy uciekają od brudnej roboty

O jeju... nominująca mnie Patty wspomniała tu "Kopciuszka" i za nic w świecie nie umiem wybić sobie tego z głowy. Kurczę... Może jakbym czytała więcej kryminałów itp. szybciej by mi coś wpadło do głowy? Hmm... No nie mam pojęcia!

3. GAVIN, niechlujny Mistrz Siły i Równowagi - Książka, w której nie liczył się wygląd
Z pewnością jest to "The Call. Wezwanie", gdzie główna bohaterka choruje na polio i utyka, a jej przyjaciel Anto również nie wygląda idealnie po swoim Wezwaniu. Książka ta pokazuje, że nie ma idealnych ciał, ale - co ważniejsze -  są wspaniałe charaktery.

4. HAROLD, próżny Mistrz Zielarstwa - Książka, w której nagminnie zmienia się partnera
"Jak znaleźć faceta w wielkim mieście" idealnie tu pasuje. Okładka taka śliczna, ale wnętrze już niekoniecznie, co zresztą dość mocno skrytykowałam w jej recenzji. W skrócie, główna bohaterka uwodzi kolejnych facetów "w imię nauki" wychodząc na zdesperowaną, niewyżytą idiotkę. 

5. MORY, dystyngowany Mistrz Etykiety - Książka,  w której zwraca się uwagę na dobre maniery
"Kultura biznesu". Jak sama nazwa wskazuje, jest to pozycja stworzona by uświadomić laików na temat savoir vivre w biznesie. Jest w niej opisanych naprawdę wiele różnych sytuacji. Myślę, że to przydatna lektura do pracy z ludźmi np. w hotelach, czy też w korporacjach i wielu innych miejscach.

6. SEVERO, odważny Mistrz Walk - Książka, w której mroźny uścisk potrafi ogrzać
Trylogia Czarnego Maga "Wielki Mistrz" Trudi Canavan i oczywiście Akkarin <3 Normalnie uwielbiam tego bohatera! Z początku niedostępny, starający się odtrącać od siebie Soneę, ale jak już się przełamał to OMG! No po prostu uwielbiam go!

7.  TARLEN, mściwy Mistrz Łowiectwa - Książka,  w której są irytujące przezwiska/imiona
Może nie irytujące, ale zaskakujące imię Falcio w książce "Ostrze Zdrajcy". Czytałam je przez "ć-o" a nie "c-i-o", bo oczywiście nie zorientowałam się, że robię w tym błąd, przez co za każdym razem miałam lekki uśmiech na ustach, kiedy wspominali jego imię, które dla mnie brzmiało komicznie.

8. TESSI, czarujący Mistrz Szpiegostwa - Książka, w której fabuła oparta jest na zakładzie
Do głowy przychodzi mi tytuł "Zakład o miłość" Agnieszki Lingas - Łoniewskiej, którego fabuła mocno mi się zatarła, bo czytałam tę książkę parę lat temu, ale pamiętam, że zakład był kluczowym jej elementem.

9. VEN, pomysłowy Mistrz Magii - Książka, w której magia przynosi zgubę bohaterowi
Kto nie słyszał o Harrym Potterze? Nikt? tak myślałam. Historia chłopca, który przeżył spotkanie z Sami-Wiecie-Kim jest wręcz kultowa. Mimo tego, że Harry przeżył, ciągle wisi nad nim widmo śmierci z rąk opętanego rządzą władzy Voldemorta, tyle że magia w tym wypadku to miecz obosieczny - rani w dwie strony...

10. GRITTON, zakompleksiony Skarbnik Związku - Książka, w której wzrost odgrywa ogromną rolę
Co prawda nie czytałam, ale wiem, że różnica wzrostu między Guliwerem a Liliputami była ogromna. Może nie odgrywa to ogromnej roli, ale to jedyna historia, która mi przyszła do głowy.

11. WOMAR, sprośny Mistrz Żeglugi - Książka, w której kluczowy jest stan nieświadomości
 Myślę, że wpasowuje się tu naprawdę dużo tytułów, ale pierwszy do głowy przyszedł mi "Wariant". Jest to powieść naprawdę zaskakująca, w której wiemy tylko tyle, ile bohaterowie, a oni zaś nie mają dostępu do ważnych dla nich informacji. Nieświadomość w 100%.

12. WILBUR, żądny władzy Zastępca Arcymistrza - Książka, w której zło przybiera nietypową formę
"Porwana Pieśniarka" i trolle. W tym przypadku odsyłam Was do mojej recenzji, w której wszystko wyjaśniam. Uznałam trolle za nietypową formę, bo to chyba pierwsza moja książka, w której występują one jako postacie równorzędne do ludzkich.

13. FRYGILL, sprawiedliwy Arcymistrz - Kogo nominujesz?

- Angelikę http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/
- Ruda Recenzuje http://rudarecenzuje.blogspot.com/
- Sherry http://sherry-stories.blogspot.com/
- Judytę http://houseofreaders.blogspot.com/
- Lustro Rzeczywistości http://www.lustrorzeczywistosci.pl/

To już wszystko na dziś, dajcie znać, czy TAG Wam się spodobał ^^
Trzymajcie się!
Debby

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał się post? Skomentuj! :)