czwartek, 2 marca 2017

159. Potęga KIEDY - Michael Breus



Tytuł oryginału: The Power of When. Discover Your Chronotype - and the Best Time to Eat Lunch, Ask for a Raise, Have Sex, Write a Novel, Take Your Meds, and More
Cykl:  -
Autor: Michael Breus
Wydawnictwo: Znak literanova
Ilość stron: 448
Gatunek: poradnik

Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego odczuwacie zmęczenie szybciej niż inni? Lub wręcz odwrotnie, dlaczego najbardziej aktywni czujecie się w nocy? A może patrzyliście na sylwetkę innych osób z zazdrością, zastanawiając się, czemu wam tak ciężko ona przychodzi? Może myśleliście o tym, co zrobić, żeby w pełni wykorzystać swój potencjał? Albo dlaczego czasem ten sam lek działa na was inaczej? Michael Breus postanowił na podstawie swoich wieloletnich badań udzielić odpowiedzi na często nurtujące nas pytania. 


Kiedy zaproponowano mi lekturę książki "Potęga KIEDY" nie zawahałam się. Choć jak pewnie dobrze wiecie, nie jestem wielką fanką poradników, to ten przyciągnął mnie do siebie swoją tematyką. Jestem zwykłą osobą, mam swoje obowiązki oraz hobby, które często ciężko zmieścić razem w czasie, a  czasem osiągnięty cel nie jest do końca taki jakim go zaplanowałam. Razem z pozycją Michaela Breusa dostałam pewnego rozdzaju zapewnienie, że dowiem się jak odnaleźć mój własny rytm. 

"Potęga KIEDY" jest podzielona na 3 części. Pierwsza z nich zawiera test na chronotyp, oraz omówienie czterech ich rodzajów - wilka, niedźwiedzia, lwa i delfina. Następna część dotyczy już konkretnych sytuacji w życiu każdego człowieka, np. tego, kiedy iść na zakupy, kiedy się kłócić, kiedy brać jakie leki, czy ćwiczyć. Na ostatnich stronach znajduje się odniesienie chronotypów do cyklu pór roku, czy wieku. 

Nie oszukujmy się - nie jestem lekarzem, ani kimś bardzo wysoko wykształconym w kierunku biologii, więc nie chcę Wam za dużo wyjaśniać, by niczego nie pomieszać.  W każdym razie, Michael Breus w przystępny sposób wyjaśnia jak od poziomu hormonów (m.in. melatoniny i kortyzolu), oraz innych czynników działających w zgodzie z naszym zegarem biologicznym, zależy nasze funkcjonowanie w społeczeństwie.

Jeśli jesteście zainteresowani tym, jak pogodzić rytm społeczeństwa z tym, który macie zakodowany w genach, to sięgnijcie po "Potęgę KIEDY". Książka autorstwa Michaela Breusa jest według mnie odpowiednia dla osób dorosłych, choć nie oznacza to, że pewnej części młodzieży się nie spodoba. Osobiście chyba nigdy nie czytałam tak zarówno naukowej, jak ciekawej i praktycznej pozycji. 

Moja ocena: 7/10

Za możliwość poznania tej książki dziękuję wydawnictwu ZNAK literanova

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał się post? Skomentuj! :)