czwartek, 21 maja 2015

Niezwykłe podróże - Wiedeń

Witajcie!
Dzisiaj chciałabym przedstawić Wam moje wrażenia oraz zdjęcia, które zrobiłam podczas mojej podróży do Wiednia. Od ubiegłego poniedziałku do czwartku przebywałam za granicą dzięki wycieczce zorganizowanej przez moją szkołę. Wyjazd ten bardzo mi się spodobał, zobaczyłam dużo pięknych miejsc oraz zrobiłam ponad setkę zdjęć, których ułamek chciałabym Wam zaprezentować. 

Pierwszego dnia, oprócz oczywistego przejazdu, zatrzymaliśmy się w Ołomuńcu. Jest to historyczna stolica Moraw, pełna ciekawych miejsc, które warto było zobaczyć. Sami mieszkańcy tego czeskiego miasta uważają, że zostało ono założone przez samego Juliusza Cezara. 
Uliczka prowadząca do kościoła  św Michała
Gotycki ratusz i kolumna Trójcy Przenajświętszej
Fontanna Neptuna


Następnego dnia przejechaliśmy po Wiedeńskim Ringu, widzieliśmy Dom Hudertwassera  odznaczający się kolorową elewacją oraz ogrodem na dachu, zwiedzaliśmy Hofburg - dawną rezydencję cesarską (a raczej zespół budynków) w której akurat zatrzymał się prezydent Turkmenistanu, Katedrę św Szczepana i ulice handlowe wokół niej, przeszliśmy się drogą Mozarta, Krwawym Zaułkiem oraz zatrzymaliśmy się przy wiedeńskim parlamencie.

Dom Hudertwassera

Katedra św Szczepana

Hofburg

Rzeźba Elżbiety Bawarskiej - Sisi

Kolumna morowa

Trzeciego dnia wyjazdu byliśmy w Muzeum Historii Naturalnej i w Muzeum Techniki. Następnie pojechaliśmy do Pałacu Schönbrunn ze wspaniałymi ogrodami oraz do Belwederu. Ostatniego dnia pojechaliśmy na wzgórze Kahlenberg, gdzie w 1683 roku Jan III Sobieski dowodził bitwą o Wiedeń.

                                   Muzeum Historii Naturalnej

                                         Pałac Schönbrunn

                                 Satelita w Muzeum Techniki

                                                Belweder

                        Widok na Wiedeń ze wzgórza Kahlemberg

Mam nadzieję, że relacja się Wam spodobała, chcielibyście może raz na jakiś czas posty z serii "Niezwykłe podróże"? Dajcie znać w komentarzach. :)

7 komentarzy:

  1. Przepiękne zdjęcia, na pewno będziesz miała długo co wspominać ;) Uwielbiam podobne posty, zatem jesli będziesz odwiedzała piękne miejsca, śmiało o nich pisz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ta wycieczka na pewno zostanie w mej pamięci :) Dzięki za opinię, cieszę się, że lubisz takie posty bo już mam materiał na kolejny :D

      Usuń
  2. Piękne miasto! Sama bardzo chciałabym tam kiedyś pojechać.. Także zazdroszczę wycieczki c:

    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uważam że jest urokliwe :) Mam nadzieję, że kiedyś spełnisz swe pragnienie ;*

      Usuń
  3. Świetna jest ta Katedra Świętego Szczepana. Uwielbiam podróże i bardzo chciałabym odwiedzić kiedyś Wiedeń, jak tylko skończę osiemnastkę, od razu wyruszam na zwiedzanie :D

    Galeria Książek - zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo piękne miejsca zwiedziłaś! Uwielbiam oglądać zdjęcia z podróży, więc oby więcej takich postów :D

    OdpowiedzUsuń

Spodobał się post? Skomentuj! :)