poniedziałek, 25 lipca 2016

130. English Matters & Deutsch Aktuell - czyli przyjemna nauka języków obcych



Pierwszy raz w życiu miałam do czynienia z magazynem w języku obcym i przed lekturą miałam obawy, że nie poradzę sobie zrozumieniem tekstu. Cieszę się, że mimo wątpliwości postanowiłam spróbować swoich zdolności językowych na magazynie "English Matters", ponieważ okazało się, że czytanie artykułów w języku angielskim okazało się samą przyjemnością. Niestety, w moim przypadku, egzemplarze "Deutsch Aktuell" nie okazały się strzałem w dziesiątkę i doskonale wiem dlaczego...

Tytuł: English Matters
Numer:  59, 58, 56
Wydawnictwo: Colorful Media
Ilość stron: 43+43 +43
Cena: 9.50zł
Kategoria: dwumiesięcznik


Dużym plusem tego magazynu jest słowniczek przy każdym artykule, który odnosi się do trudniejszych, lub mniej spotykanych słów i zwrotów podkreślonych w tekście. Wiele razy z niego korzystałam, i cieszę się, że nie musiałam specjalnie szukać po grubych słownikach odpowiednich wyrazów. Ciekawe tematy to również zaleta tego czasopisma, bo przecież z większym zaangażowaniem czytamy o czymś, co nas interesuje. Myślę, że "English Matters" jest idealnym wyborem dla tych, którzy opanowali język angielski na poziomie B1 lub wyższym - dla tych będzie to prosta, lekka lektura, a tym, którzy nie mają jeszcze takich zdolności przy czytaniu może się przydać dodatkowy słownik, a czas spędzony nad czasopismem może być dłuższy niż w pierwszej grupie.

Oto artykuły, które najbardziej mnie zainteresowały w numerach, które miałam okazję poznać:


Nr. 59
"Robert Lewandowski - Polish Football Superstar" - ciekawy artykuł o jednym z najbardziej rozpoznawalnych polskich piłkarzy. 
"Looking for love" - czyli tekst o portalach randkowych i ludziach z nich korzystających.
"The Jewel in the Indian Ocean" - inspirujące i klimatyczne słowa o wyspie Bali z załączonymi pięknymi zdjęciami.


Nr. 58
Artykuł z okładki, czyli poznanie bliżej Emmy Watson poprzez "A life in the Limelight".
"Zoella: the Fresh Princess of Fashion" to tekst, którego nie mogłam opuścić, bo o mojej ulubionej vlogerce!
"Printing the Unprintable" czyli poznanie bliżej drukarek 3D (podobno jest już nawet taka, która drukuje czekoladę!)


Nr. 56
"ERASMUS Experience" - w sierpniu jadę do Anglii właśnie dzięki temu projektowi, wiec byłam zainteresowaną tą tematyką.
"Angelina Jolie - A Private Life in Public View" - oglądając znaną aktorkę na ekranie, nie wiedziałam, że jej życie nie było takie proste.
"Mysterious Scotland" to intrygujące opowieści o legendach związanych ze szkockimi zamkami i słynnym potworze z Loch Ness.


Tytuł: Deutsch Aktuell
Numer:  77, 68
Wydawnictwo: Colorful Media
Ilość stron: 39 + 39
Cena: 9.50zł
Kategoria: dwumiesięcznik

Muszę przyznać, że niemiecki mnie pokonał... Wynika to z tego, że mój poziom tego języka pomimo 4 lat nauki nadal nie wykracza poza typowe 'szkolne' rozumienie tego języka - mam na myśli rozumienie tekstów typowo do zadań, na niskim poziomie (z angielskim jest inaczej bo uczę się go 10 lat + słucham piosenek, oglądam serial z napisami, gram w gry itp). Myślałam, że dzięki słowniczkowi uda mi się przeczytać ten magazyn, jednak na ten moment tego nie potrafię, bo nie znam praktycznie 2/3 słów. Z pewnością ten magazyn przypadnie do gustu wszystkim, którzy czują się dobrzy w języku niemieckim, a tym słabszym będzie potrzebne większe skupienie, cierpliwość oraz dostęp do słownika. 

Mimo iż nie przeczytałam tych egzemplarzy,to przejrzałam je, by zobaczyć jakie ciekawe artykuły się w nich znajdują.


Nr. 77
"Dresden – auferstanden aus Ruinen" czyli szukanie odpowiedzi na pytanie, czy Drezno to "najpiękniejsze miasto Niemiec?"
"Liebe ohne Grenzen" czyli artykuł o miłości bez względu na narodowość




Nr. 68
"Deutsche Stars? Hollywod-Stars mit deutschen Wurzelen" to tekst o gwiazdach mających niemieckie korzenie m.in. o Angelinie Jolie i Nicolasie Cage'u.
"Das Leben ist süß" czyli o producencie słodyczy m.in. Toffifee i Mamby





Wydawnictwo oferuje jeszcze magazyny w języku włoskim, francuskim, hiszpańskim, rosyjskim, więc każdy może znaleźć coś dla siebie. Oprócz artykułów poruszających tematy od sportu, techniki, poprzez modę, aż po celebrytów, dzieła te zawierają również strony poświęcone językowi obcemu np. jego gramatyce, synonimom w nim występującym. Cieszę się, że poznałam "English Matters", gdyż jest to ciekawe uzupełnienie mojej wiedzy z języka angielskiego. Zdecydowanie polecam Wam czasopisma tego wydawnictwa, bo oprócz miłego oku wydania, mają również intrygującą i edukacyjna za razem treść. 

Moja ocena: 9/10

Za możliwość poznania powyższych egzemplarzy dziękuję wydawnictwu Colorful Media


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał się post? Skomentuj! :)