poniedziałek, 19 października 2015

78. Girl Online w Trasie - Zoe Sugg [przedpremierowo]


Tytuł oryginału: Girl Online: on Tour
Cykl: Girl Online [2]
Autor: Zoe Sugg 
Wydawnictwo: Insignis
Ilość stron: 338
Gatunek: powieść młodzieżowa
Moja ocena: 8/10
Najlepsze cytaty: 

"Nie zawsze wiemy, jak się czują inni ludzie, nawet jeśli ich życie wydaje się idealne."

"Kiedy naprawdę w siebie uwierzysz, wszystko staje się możliwe."

"...a w tym świecie tak łatwo się pogubić. Zanim się zorientujesz, zaczynasz żyć marzeniami kogoś innego i zapominasz o własnych."

Zbliża się koniec roku szkolnego, oraz upragnione przez każdego ucznia wakacje. Penny na myśl o lecie cieszy się jeszcze mocniej, gdyż jej rockandrollowy chłopak Noah zabiera ją wraz ze sobą na trasę po Europie. Penny na myśl o tym ma mieszane uczucia, ale nastolatek zapewnia ją, że pomiędzy koncertami, będą mieli mnóstwo czasu dla siebie. Szesnastolatka musi jednak stawić czoła wielu przeciwnościom, których nie spodziewała się, gdy zaczynała wymarzoną podróż. Penny stara się radzić sobie z niemającym dla niej czasu Noah, atakami paniki, tajemniczym prześladowcą, oraz tęsknotą za swoim blogiem Girl Online.

Czy Penny odnajdzie się w życiu w trasie? Czy nastolatkowie zagubią się w pogoni za marzeniami? Czy dziewczyna odnajdzie w sobie odwagę, by upublicznić z powrotem swojego bloga?


Po przeczytaniu pierwszej części "Girl Online" byłam pozytywnie nastawiona do historii pisanych przez Zoe. Uważnie śledziłam jej kanał na YouTube, by być na bieżąco z informacjami dotyczącymi jej kontynuacji, którą w końcu mogłam poznać. Byłam bardzo ciekawa tej książki i myślałam, że Zoe poradzi sobie z wyzwaniem jakim jest napisanie "Girl Online w Trasie", bo teraz miałam już punkt odniesienia do jej twórczości. Na szczęście, z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że autorka mnie nie zawiodła. 

Tym razem akcja powieści ma miejsce w Wielkiej Brytanii oraz niektórych stolicach Europy. Wątek trasy koncertowej, na którym opiera się cała fabuła jest bardzo dopracowany, co od razu rzuciło mi się w oczy, i jest zaletą tej książki. Zoe zadbała o to, żeby tło historii Penny było ciekawe, wyjątkowe i na swój sposób magiczne. Jednak autorka przedstawiła również ciemniejszą stronę tras koncertowych, takich jak używki, zmęczenie, czy psychofanki. Już w poprzedniej części podobało mi się to, że Zoe pomiędzy zwykłymi rozdziałami zamieściła posty, które na blogu publikuje Penny. W rozdziałach, zwyczajna narracja jest poprzeplatana z SMS-ami, co nadaje realizmu, bo przecież nasze życie jest pełne Internetu i smartfonów. 

O ile w debiucie Zoelli widoczna była przemiana Penny na tle akceptacji samej siebie, tak w "Girl Online w Trasie" mogłam czytać, o tym, jak nastolatka staje się pewniejsza siebie, oraz jak odkrywa, że miłość nie oznacza rezygnacji z własnych marzeń. Muszę przyznać, że autorka tworząc wokół związku głównej bohaterki z Noah czarne chmury postąpiła odważnie, ale idealnie jej to wyszło, bardzo realistyczne. Sam Noah staje się pochłonięty trasą, jest podekscytowany kolejnymi koncertami, życiem w trasie, ale brakuje mu czasu na bycie z Penny, choć bardzo się stara wykradać dla niej jak najwięcej chwil. Najlepszy przyjaciel nastolatki - Elliot, jest idealnym przyjacielem, takim, który jest zawsze wsparciem i służy pomocą Penny w każdej chwili, gdy go potrzebuje. W ogóle się nie zmienił (no dobrze, prawie się nie zmienił), ale to jest jego wielką zaletą.

Zoe ma wręcz niesamowicie przyjemny styl. Kiedy już sięgnęłam po jej książkę, nie mogłam przestać i skończyłam ją w ten sam dzień (całe szczęście, że dostałam ją przed weekendem, bo bym się w szkole nie skupiała na lekcjach). Nie brakuje w niej zabawnych, romantycznych oraz smutnych momentów, więc podczas lektury przeżywałam istną huśtawkę emocjonalną, ale tak naprawdę jest to na korzyść tej pozycji. Autorka pisząc powieść o Penny i Noah, pragnie przekazać czytelnikowi, że często się w życiu gubimy, miewamy chwile, gdy wszystko wydaje się tragedią, ale że zawsze istnieje dobre rozwiązanie, więc jest to bardzo pozytywna lektura.

Podsumowując, "Girl Online w Trasie" autorstwa Zoe Sugg to świetna powieść młodzieżowa, która z honorem stoi na równym poziomie ze swoją poprzedniczką. Jeśli lubicie czytać lekkie pozycje o nastolatkach,, ich uczuciach, odnajdywaniu siebie, blogowaniu i problemie pogodzenia miłości z marzeniami, to sięgnijcie po tę książkę. Zapewniam Was, że przeczytacie ją bardzo szybko i nie będziecie żałować ani sekundy spędzonej nad tą powieścią! Ja jestem nią zachwycona i z pewnością będę ją polecać.

"Każdy z nas ma tylko jedno życie i możemy sami zdecydować, jak je przeżyjemy. Musicie zrozumieć, że niezależnie od tego, co mówią inni ludzie i jak próbują na was wpłynąć, ostatecznie wybór należy do was."

"Musisz stawiać sobie cele, które wydają ci się niemożliwe do osiągnięcia."

Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję wydawnictwu Insignis

4 komentarze:

  1. Przeczytałam pierwszy tom i chyba odpuszczę sobie drugi - może gdybym była młodsza, to powieść Zoelli bardziej przypadłaby mi do gustu :) Chyba po prostu jestem za stara :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, ale po Twojej recenzji chętnie sięgnę do tej serii :)

    Buziaki,
    modnaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Przede mną jeszcze pierwszy tom, ale na razie chyba mnie do niego nie ciągnie. Może kiedyś ;)
    Aleja Czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem dlaczego, ale Girl Online, kompletnie mnie do siebie nie przekonuje...

    OdpowiedzUsuń

Spodobał się post? Skomentuj! :)