poniedziałek, 14 grudnia 2015

LBA, czyli poznajemy się bliżej...


Witajcie!
Jak mi brakowało tej zabawy... LBA to coś naprawdę świetnego, bo nie dość, że pytania  są kreatywne, to ja mogę się przed Wami otworzyć i Wy przede mną. Z tego miejsca chciałabym podziękować Angelice z bloga Magia Słowa za to, że mnie do niego nominowała. :) Przejdźmy do pytań!


1. Jaką rolę odgrywa w Twoim życiu muzyka?
Jak tak teraz patrzę to naprawdę duże. Obracam się wokół muzyki odkąd pamiętam i w sumie nigdy nie miałam od niej większej przerwy, bo zawsze lubiłam śpiewać, co objawiało się byciem częścią chóru szkolnego, tańczyć i słuchać piosenek. To, że znam wielu ludzi sprawiło, że szanuję praktycznie każdy rodzaj muzyki od popu, przez rap, rock po punk i metal. Potrafię słuchać każdego z nich, co nie znaczy ze znam się na nich, bo mimo wszystko najczęściej słucham popu i rocka (ewentualnie niektórego rapu bądź hip-hopu ale to taka część mnie o której nie wie dużo osób, bo większość nie widzi w nich niczego niezwykłego).  Czasem rodzice się śmieją, że powinnam iść do "Jaka to melodia" bo jak słuchamy radia to potrafię z innego pokoju krzyknąć rodzicom tytuł piosenki lub wykonawcę, choć tak naprawdę moje wiedza jest raczej skromna, bo zapamiętuję głównie utwory z Radia Zet, Eski i 4FUN TV... :D Nawet pisząc tego posta słucham sobie na telefonie Eda Sheerana "All of the stars". 

2. Czy po skończonej lekturze masz kaca? Cz jest ona fantastyczna, że zajmuje Twoje myśli przez pewien czas? Jesteś w stanie podać tytuł?
Przy rewelacyjnej lekturze potrafię "wyłączyć" się  z życia, być totalnie pogrążona w czytaniu i gdy przewrócę ostatnią stronę westchnąć i powiedzieć coś w stylu "Oż w morde to było mocne" ale później, po jakiś parunastu minutach mi to przechodzi i choć bardzo mi się książka podobała to taki mega mocny kac, żeby zajmowała mi myśli nie występuje. Hmmm książka, która naprawdę mną wstrząsnęła to na pewno "Kochani, dlaczego się poddaliście?", którą polecam praktycznie każdemu. 

3. Pamiętasz jak zaczęła się Twoja historia z książkami?
Pamiętam! Mama, czasem tata, czytali mi i rodzeństwu przed snem i strasznie nam się to podobało. Nie chcieliśmy oglądać telewizji, chcieliśmy położyć się w łóżkach i słuchać rodziców, którzy prowadzili nas swym głosem w odległe krainy Muminków, Klausa, Wioletki i Słoneczka z "Serii Niefortunnych Zdarzeń" i oczywiście kultowej Narnii... coś pięknego! 

4. Podążasz tylko za najnowszymi, świeżo wydanymi powieściami, czy lubisz powracać do klasyków, których nic nie jest w stanie zastąpić?
Zazwyczaj czytam to co mi się podoba, czyli raczej nowsze powieści, co nie znaczy, że w ogóle nie czytam klasyków, bo np. sięgnęłam po "Wichrowe Wzgórza" bądź dramaty Szekspira.

5. Czy miewasz momenty kiedy chcesz rzucić książką i do niej nie powracać? Co wtedy Tobą kieruje?
Chyba każdy czytelnik takowe czasem ma. Irytujący bohater, bezsensowne decyzje, bądź okropny styl pisarza potrafi odrzucić od książki. Jednakże mój upór by przeczytać książkę do końca i szacunek do książki (jakbym ją rzuciła na pewno by się coś z nią stało) sprawia, że mimo wzburzenia i ogromnej irytacji nie daję powieści możliwości bliższego spotkania ze ścianą... no chyba, że to podręcznik z chemii.

6. Czy jesteś uzależniony/a od książek? Czy potrafisz wytrzymać dłuższy okres czasu bez przeczytania ani jednej strony? 
Jestem definitywnie i ostatecznie nieuleczalnym przypadkiem książkoholika! Co prawda dałabym radę wytrzymać dłuższy okres bez przeczytania ani jednej strony, ale dłuższy czas niż tydzień? Tylko w skrajnych przypadkach. Kiedy nie czytam czegoś mi brakuje, tak jak teraz, ale czuję, że zaraz się za jakąś lekturę zabiorę.

7. Czy masz takie w miejsce w którym chciałabyś/chciałbyś spędzić całe życie? 
Całe życie w jednym miejscu? To nie dla mnie, nie bez powodu poszłam na profil 'technik obsługi turystycznej' by nie zmieniać miejsca położenia. ;D Ale mam miejsca w których bym chciała spędzić choć część swojego życia. Żeby Was nie zanudzić to wspomnę tylko o objazdowym wyjeździe po Francji, domkach na wodzie na Malediwach, Machu Picchu i wieżowcu w jakimś wielkim mieście typu Nowy Jork i kiedyś tam będę!

8. Kierujesz się narodowością autora, czy też nie przejmujesz się czy jest z Polski czy Niemiec? 
Nigdy nie oceniłabym książki ze względu na narodowość autora. Uważam, że każdemu należy dać szansę, bez względu jaka jest jego ojczyzna. Ogólnie to nie rozumiem ludzi, którzy hejtują polskich autorów mówiąc "Bo to polka/polak", "do przewidzenia że słabe skoro polak napisał", "nie opłaca się marnować czasu na polskich autorów". Jakie jest Wasze nastawienie w tej kwestii?

9. Dlaczego zaczęłaś/eś prowadzić bloga? 
Kojarzycie cytat z "Gwiazd Naszych Wina" o zapomnieniu? Jeśli nie, to go Wam tutaj przytoczę: 
"Boję się zapomnienia - wyznał bez chwili wahania. (...) - Nie pozostanie nikt, kto by pamiętał Arystotelesa lub Kleopatrę, a co dopiero ciebie. Wszystko, co zrobiliśmy, zbudowaliśmy, napisaliśmy, wymyśliliśmy albo odkryliśmy, pójdzie w zapomnienie, a to - wykonałam szeroki gest - zupełnie straci sens. (...) Nie myśl o tym, że zapomnienie jest nieuniknione. Wierz mi, że wszyscy tak robią."
Jestem jak Augustus, choć może "boję się" to zbyt mocno powiedziane. Tworząc tego bloga chciałam, żeby te wszystkie moje przemyślenia na temat książek oraz ogólnie ich lista nie przepadły, chciałam mieć miejsce w którym mogłabym się nimi dzielić z innymi ludźmi, żeby mieć z nimi kontakt oraz chciałam zwyczajnie dobrze się bawić. I to wszystko mam. Dodatkowym bodźcem było to, że moja (była) przyjaciółka ma bloga o książkach już dość długo i czasem mówiła, że fajnie by było jakbym też pisała, no to się w końcu odważyłam i zaczęłam...

10. Czym jest dla Ciebie przyjaźń i czy masz kogoś takiego, którego mimo wszystko możesz nazwać Swoim przyjacielem? 
Dla mnie przyjaźń to coś niesamowicie ważnego i potrzebnego. Nie mam ogólnej definicji tego czym ona jest, bo to sprawa indywidualna do każdej osoby. Mam takich ludzi których mogę ze 100% pewnością nazwać przyjaciółmi, wiem, że nigdy mnie nie zawiodą, wesprą, ale też opamiętają jeśli zrobię coś nie tak, spróbują mnie "nawrócić na drogę myślenia" (powodzenia Sorayo! :D). Są to ludzie, za których byłabym w stanie zrobić niemal wszystko.  

11. Dostajesz w prezencie Złotą Rybkę. Jak wykorzystasz te trzy życzenia i na co?
1. Pokój na świecie - banalne, ale jak potrzebne...
2. Możliwość operowania czasem - żebym miała czas zrobić wszystko co chcę w życiu! :D
3. Żeby ludzie nie byli okrutni - to co niektórzy z nich robią innym jest okropne i straszne...

Nominiuję
i każdego, kto chciałby odpowiedzieć na poniższe pytania!

Pytania:
1. Czy chciałbyś móc się cofnąć w przeszłość i zmienić coś w swoim życiu?
2. Ekranizacja jakiej książki powinna według Ciebie powstać i dlaczego?
3. Czy próbujesz przekonywać ludzi do czytania książek? Dlaczego tak/nie? Jeśli tak to jak?
4. Czy jest coś co chciałabyś/chciałbyś spróbować zrobić ale się boisz? Dlaczego się tego boisz?
5. Czy jesteś osobą pełną sprzeczności? Jeśli tak, to jakich?
6. Jakiego prezentu nie chciałabyś/chciałbyś nigdy dostać?
7. Czy książki oprócz rozrywki w jakiś sposób Ci pomagają?
8. Czym jest coś, co chciałabyś/chciałbyś zobaczyć na własne oczy a jeszcze nie miałaś/miałeś okazji?
9. Kiedy zdarza Ci się, że nagle masz czegoś dość, co Cię motywuje by nadal to robić?
10. Jakie masz najzabawniejsze wspomnienie z czasów szkolnych? 
11. Kto był Twoim idolem jak byłaś/byłeś dzieckiem i dlaczego?

Pamiętajcie również o konkursie z okazji urodzin bloga do którego możecie się zgłaszać do jutra do północy!<klik>

5 komentarzy:

  1. Znam to uczucie, gdy przed snem ktoś czyta Ci książeczkę. Ja zawsze uwielbiałam Filonka Bezogonka ale również Biblia dla dzieci brzmiała bardzo ciekawie, mimo tego iż zasypiałam po ledwie kilku stronach.

    Bardzo dziękuję za nominację. Odpowiem jak tylko ogarnę książki do recenzji! ;)

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne życzenia do złotej rybki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładnie odpowiedziałaś na te pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam czytać takie Tagi :) Przypominają mi się wtedy "złote myśli" z czasów szkoły podstawowej.
    modnaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Spodobał się post? Skomentuj! :)