niedziela, 21 lutego 2016

100. Ja, Ty, My - Lisa Currie


Tytuł oryginału: Me, You, Us
Cykl: -
Autor: Lisa Currie
Wydawnictwo: Feeria Young
Ilość stron: 192
Gatunek: literatura popularnonaukowa



Tu nie ma złych odpowiedzi! Nie ma ograniczających cię zasad! W tej książce jesteś cały ty i drugi ty i… To po prostu wasza książka.
Rozwiń skrzydła, puść wodze fantazji i baw się! Oto książka bez reguł, która zapewni świetną zabawę – a także podpowie ci coś o tobie i twoich przyjaciołach. A przede wszystkim pozwoli nietypowo spędzić czas. Ciasteczkowe wróżby, gryzmolenie wspólnego portretu, układanie waszego piosenkowego hymnu – wygłup i relaks, albo jak wolisz: chwila namysłu i okazja do rozmowy – także o sprawach, o których nie wiadomo jak zacząć rozmowę. (opis wydawnictwa)

Kiedy dowiedziałam się o tej książce od razu miałam skojarzenie z "Książką bez sensu", jednak gdy już otrzymałam przesyłkę z "Ja, Ty, My" zobaczyłam, że to coś całkiem innego. Lisa Currie nie stworzyła tej pozycji po to, by jej właściciel mógł ją poddać tzw. kreatywnej destrukcji, a wręcz przeciwnie, by mógł wnieść na jej karty swoje własne wspomnienia, plany na przyszłość a przede wszystkim zapisał więzi jakie łączą go z bliskimi osobami.

Pozycję "Ja, Ty, My" możecie wypełniać z kim tylko chcecie, i nie musi to być tylko jedna osoba. Ja swoją mam już po części zapisaną z moimi dwoma przyjaciółkami oraz bratem, więc mogę potwierdzić, że opis nie kłamie. Książka ta dostarcza mnóstwa radości oraz prowokuje rozmowy na różne tematy, czasem banalnie proste a mimo to dające ciekawe odpowiedzi. Z pewnością podczas zapisywania odpowiedzi na różne pytania i zadania będziecie czuli raz radość, raz wzruszenie a innym razem będziecie zszokowani odpowiedziami Waszych towarzyszy.

Bardzo podoba mi się samo wydanie tej książki, odpowiednich rozmiarów, tak, że wygodnie się zapełnia kolejne kartki. Dodatkowo na każdej stronie jest jakaś grafika, która sprawia, że zabawa z "Ja, Ty, My" z przyjaciółką/rodziną/drugą połową jest jeszcze ciekawsza. Z początku chciałam Wam pokazać jakieś zapełnione fragmenty, ale często są to zbyt osobiste wyznania, lub po prostu zrozumiałe tylko mi i osobie z którą je pisałam.

Po dedykacji dla "słitaśnych, rozchichranych przyjaciółek" można by pomyśleć, że jest to pozycja przeznaczona dla młodzieży, jednak według mnie przyniesie ona pozytywne wrażenia za równo młodszym jak i starszym osobom. Wystarczy Wam długopis, ołówek, kredki i ktoś Wam bliski, a wiek przestanie mieć znaczenie, a zaczniecie się liczyć Wy. Bo przecież niezależnie od wieku warto się zastanowić nad tym, dlaczego ostatnio się z kimś bliskim uściskaliście, lub wspólnie pomyśleć nad tym, czego byście chcieli doświadczyć przed śmiercią.

Podsumowując, Lisa Currie tworząc książkę "Ja, Ty, My" stworzyła coś oryginalnego oraz idealnego dla każdego. Jeśli zdecydujecie się, na sięgnięcie po jej dzieło to nie pożałujecie, bo stworzycie z bliskimi Wam osobami prawdziwy wehikuł czasu, który kiedyś będzie mógł Wam przypomnieć te wszystkie chwile nad nim spędzone, ludzi z którymi wówczas byliście, oraz Was samych z przeszłości. Bardzo się cieszę, że mam swój egzemplarz powyższej książki i jestem ciekawa jak sama zareaguję za parę lat jak ją otworzę...

Moja ocena: 8/10
Za możliwość poznania tej książki dziękuję wydawnictwu Feeria Young

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał się post? Skomentuj! :)