niedziela, 14 lutego 2016

TOP 7 *(NIE) miłosne historie książkowe*


Hej wszystkim!

Dziś z okazji 14 lutego - Walentynek postanowiłam przedstawić Wam moją TOP Siódemkę, jednak nie zwyczajną.
Do święta zakochanych podchodzę sceptycznie, pełno czerwonoserduszkowych wystaw, tysiące róż, miłosnych upominków i tona miśków z napisem "love" w pobliżu tej daty zawsze sprawiały na mnie wrażenie kiczu. Może to dlatego, że moja bratnia dusza jeszcze mnie nie znalazła , ale Walentynki to dla mnie święto przesadnego afiszowania się ze swoją miłością. Owszem, jeśli widzę chłopaka z bukietem róż, to chyba jak większość osobników płci pięknej uważam to za urocze, jednak w ten dzień wszystko wydaje mi się takie sztuczne, ustawione. Dlatego też mam zaszczyt Wam przedstawić moje zestawienie nie miłosnych historii książkowych, a konkretniej par bohaterów, którzy powinni być ze sobą, a jednak nie są.

Uprzedzam, że jeśli boicie się spojlerów co do niektórych pozycji, po prostu od razu omińcie daną pozycję z mojej listy.





1. "Love, Rosie" Cecelia Ahern
Nie byłam pewna czy mogę tę historię tu zakwalifikować, ale to przecież moja lista, więc wszystko mi wolno. :D Alex i Rosie są przyjaciółmi, nawet bardzo dobrymi, ale żeby to uczucie mogło przerodzić się w coś większego potrzeba odwagi i pewności, że się to uda. Jest to moja ukochana historia, a pasuje tu dlatego, że główni bohaterowie długo, naprawdę bardzo długo nie potrafią się przemóc i zrobić krok do przodu. (moja recenzja)










2. "Zmienni" Agata Kijora
Pamiętam jak podczas lektury tej książki czekałam na ten moment, kiedy bohaterowie się otworzą przed sobą ze swoimi uczuciami. Naprawdę, przez całą książkę czekałam na ten pierwszy pocałunek, którego ostatecznie się nie doczekałam, ale wiecie co? Nie zmieniło to faktu, że jest między Jamesem i Lilith uczucie przewyższające przyjaźń i nie mogę się doczekać, kiedy w końcu będę mogła poznać dalsze ich losy. (moja recenzja, jej wygląd coś zwariował)








3. "Bella" Lisa Samson
Poznając historię Niny i José byłam pewna, że będą razem! Jednak zakończenie było całkiem inne niż myślałam. Szkoda, że nie byli parą, bo pasowaliby do siebie i byli dla siebie wspaniałym oparciem... (moja recenzja)






4. "Papierowe miasta" John Green
Oczywiste, że miejsce w tej topce znalazło się dla Q i Margo. Przez całą przygodę z "Papierowymi miastami" miałam nadzieję, że wszystko będzie dobrze, a oni będą idealną, przeżywającą zwariowane przygody parą. O ile w książce Margo była naprawdę "głęboką" postacią, to w filmie została wykreowana według mnie po prostu "na odwal". Twórcy nie postarali się, żeby oddać urok tej historii a dodatkowo Cara zagrała Margo strasznie pretensjonalnie... Ale przecież mówię o książkowych (NIE) miłościach :D (moja recenzja)





5. "Odmieniec" Philippa Gregory
Zakazana miłość to gratka dla niejednego czytelnika, w tym dla mnie. Jednak kiedy autorka nie pozwala się bohaterom zbliżyć, jest to naprawdę smutne. Luca i Izolda zasługują przecież na miłość! Choć była to książka, którą czytałam kiedy zakładałam tego bloga, to nadal pamiętam jak w napięciu czytałam kolejne części i wręcz czułam, że pomiędzy Izoldą a Luca jest naelektryzowane powietrze. (moja recenzja, bardzo bardzo stara, widać wyraźną różnicę pomiędzy nią a najnowszymi recenzjami :D)



A teraz mniej książkowo, i choć z początku miałam zamiar dać tylko książkowe pozycje, to nie wyobrażam sobie, że miałabym pominąć te dwie pary postaci i ich nie spełnione miłości.





6. "Reign" serial

"Reign" jest jedynym serialem jaki oglądam, ale za to jakim! W pierwszym sezonie bardzo dopingowałam Marii i Sebastianowi. Naprawdę, było to moje ukochane OTP, jednak królowa nie wybiera i z ich miłostek nic nie wyszło. Najlepsze jest to, że im więcej odcinkó miałam za sobą tym bardziej cieszyłam się, że jednak Maria i Bash nie są razem. Tak w ogóle ktoś z Was też jest miłośnikiem tego serialu? ^.^ 





7. "Charlie" film
Charlie i Sam - nie ma to jak zrobić wszystko bym myślała, że będą razem, by nagle tak się nie stało. Mimo ich nie spełnionej miłości (choć właściwie wyszło na to, że się kochają) bardzo lubię go oglądać. 








Zgadzacie się z tymi miejscami? Jakie inne pozycje według Was pasują do tego zestawienia? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał się post? Skomentuj! :)