piątek, 13 maja 2016

114. Dziennik uważności - Corinne Sweet




Tytuł oryginału: The Mindfulness Journal
Cykl: -
Autor: Corinne Sweet
Wydawnictwo: Insignis
Ilość stron: 224
Gatunek: poradnik
Cytaty:  
"W ostatecznym rozrachunku liczą się tylko trzy rzeczy: jak dobrze żyłeś, jak dobrze kochałeś, jak dobrze nauczyłeś się odpuszczać."

"Cierpienie jest czymś całkowicie naturalnym. (...) to nie zawsze ból jako taki, lecz sposób, w jaki go postrzegamy i na niego reagujemy, określa poziom naszego cierpienia. I to właśnie cierpienia obawiamy się najbardziej, a nie bólu."


Odszukaj spokój i harmonię w każdej sytuacji dzięki prostym i skutecznym ćwiczeniom uważności

Dziennik uważności – pięknie ilustrowana książka ze stronami, na których możesz zapisać własne myśli – to znakomity zbiór prostych ćwiczeń z techniki mindfulness, które możesz wykonać, siedząc przy biurku, jadąc zatłoczonym pociągiem czy stojąc w kolejce w supermarkecie. Przekonasz się, że Dziennik uważności stanie się twoim niezastąpionym przyjacielem, dzięki któremu każdy twój dzień będzie spokojniejszy i wolny od stresu. (opis wydawnictwa)

"Zwróć swą twarz ku słońcu, a cień zostanie w tyle."

"Dziennik uważności" przyciągnął moją uwagę swoją oryginalnością. Żyjemy w ciągłym stresie, nie mamy czasu dla siebie i często czujemy, że zaraz nie damy rady wytrzymać presji. Corinne Sweet napisała książkę pełną drogocennych rad, które mają za zadanie pomóc nam znaleźć "spokój i harmonię w każdej sytuacji" - jak mówi napis na jej froncie. Zainteresowana tym, co przygotowała autorka sięgnęłam po lekturę i muszę przyznać, że nie żałuję.

Cały poradnik oparty jest o technikę uważności, o której więcej dowiedziałam się już z pierwszych stron. Jest to sposób w jaki każdy z nas może wyciszyć, uspokoić swój organizm i pokonać ból nie tylko psychiczny, ale i fizyczny. W prostych słowach Corinne przedstawiła wiele przykładów ćwiczeń, które można wykonywać praktycznie zawsze i wszędzie. Dodatkowo autorka wplotła w swój poradnik cytaty różnych osób/utworów i przysłowia, które były interesującym elementem.

Pomimo iż z ciekawością podeszłam do tego poradnika, to wydaje mi się, że to po prostu nie dla mnie. Może na to mieć wpływ moja osobowość - nie jestem raczej osobą zestresowaną, łatwo denerwującą się czy mającą problemy ze skupieniem, więc nie odczuwam potrzeby szukania wewnętrznego spokoju. Nie znaczy to jednak, że wam się może nie spodobać, bo np. moja mama jest w trakcie cytania i bardzo jej się ten poradnik podoba.

Myślę, że "Dziennik uważności" spodoba się na pewno tym, którzy nie do końca są pewni jak radzić sobie ze zbyt silnymi emocjami i trudnymi lub irytującymi zdarzeniami. Moim zdaniem jest to również dobry pomysł na prezent dla osoby dorosłej, pracującej np. dla rodzica, lecz może się też po prostu sprawdzić jako upominek dla przyjaciela żyjącego w stresie. Mimo iż nie okazał się on dla mnie rewelacyjny, to nie żałuję, że poznałam metody w nim zawarte bo a nuż mi się przydadzą!


"Życie nie jest takie, jakie powinno. Jest takie, jakie jest. Liczy się to, jak sobie z tym radzisz."

Moja ocena: 6/10
 Za możliwość poznania tego poradnika dziękuję wydawnictwu Insignis


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał się post? Skomentuj! :)