środa, 26 listopada 2014

7. Nowy Przywódca- Julianna Baggott


Tytuł oryginału: Fuse
Cykl: Świat po Wybuchu [2]
Autor: Julianna Baggott
Wydawnictwo: Egmont
Ilość stron: 560
Gatunek: fantastyka, science fiction
Gwiazdki przyznane książce: 7/10




Wybrany cytat:
"Chcę nauczyć się odróżniać to, co rzeczywiste, od tego, co zmyślone, i ofiarować ci to jako prawdę."



Czas ucieka. Pressia musi jak najszybciej odkryć prawdę. Kopuła też nie odpuszcza. Upomina się o swoje - Partridge. Tych dwoje znów musi walczyć o swoje życie. Jednak każdy ma przed sobą inne niebezpieczeństwo, a czas ucieka...


Czytając pierwszą część cyklu Świat po Wybuchu wiedziałam, że na tym się nie skończy. Pani Baggott ma w swoim stylu pisania coś takiego, że nie można się oprzeć. Może to tylko moje odczucia, ale muszę się przyznać, że książka wpłynęła trochę na moja psychikę. Jednak nie przez drastyczne opisy, a prawdy, które odkrywałam czytając każdą kolejną stronę. Mimo to nie jest to książka, która skradła moje serce... zawłaszczyła sobie tylko jego małą, ale znaczącą część.

W Nowym Przywódcy właściwie na nowo poznaję bohaterów. Widać znaczące zmiany jakie w nich zaszły po wydarzeniach z pierwszej części. Moja ulubiona bohaterka - Lyda - jeszcze bardziej mnie zaskakuje. Na dodatek przechodzi chyba największą przemianę. Z zagubionej dziewczyny w kobietę. Właśnie to jeszcze bardziej mnie w niej urzekło, więc obecnie mogę powiedzieć, że ją pokochałam. Reszta także mnie zaskoczyła. Pozytywnie! Choć Pressia dalej działała mi na nerwy, miała swoje dobre momenty co jest - dla mnie - niezwykłe. Mam nadzieje, że będzie takich chwil więcej. 

Autorka nie zawiodła mnie i podarowała coś co umiliło mój czas. Humor przeplatany z dość brutalnymi wydarzeniami może pomieszać w głowie, ale warto. Nigdy bym nie powiedziała, że to zła mieszanka. Zwłaszcza po przeczytaniu Nowej Ziemi i Nowego Przywódcy. Jest to dla mnie jedna z lektur, które z pewnością zapamiętam. 

Tak więc kochani! Moja ocena jest jak najbardziej pozytywna. Polecam przeczytać jeśli tylko wam wpadnie w ręce. Może też znajdziecie coś dla siebie bo do zaoferowania ma bardzo wiele. Kolejny mały Wybuch w moim życiu. Jeśli tak dalej pójdzie to będę w strzępach! Problem w tym, że uwielbiam te Wybuchy i mam nadzieje, że wy też je polubicie!

Cytat z książki:
"Jeśli szukasz na świecie tylko jednej rzeczy, w końcu odnajdziesz ją albo ona ciebie."


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał się post? Skomentuj! :)