sobota, 29 sierpnia 2015

Top 7 *Książki i filmy które mnie wzruszyły*


Witajcie!
Dziś zamiast recenzji postanowiłam Wam przedstawić tytuły dzieł, które mnie poruszyły do łez. Jestem ciekawa czy jakieś miejsce z poniższych wprawiło Was w podobny do mojego stan. Kolejność miejsc jest przypadkowa ;) 


1. Gwiazd Naszych Wina (film)
Podczas czytania książki, trzymałam emocje na wodzy, ale podczas oglądania filmu z trudem powstrzymywałam łzy. Najbardziej poruszył mnie moment, kiedy Hazel i Isaac mówili swoje mowy pogrzebowe. Według mnie jedna z najlepszych adaptacji filmowych, która za każdym razem wzrusza.


2. Ósmoklasiści nie płaczą (film)
Choć film jest o ósmoklasistach, to myślę, że spodoba się nie tylko młodszym. Widziałam go parę razy, a za każdym razem jestem tak samo poruszona. Opowiada nie tylko o chorobie, ale i młodzieńczych uczuciach. 
(niestety nie znalazłam polskiego zwiastuna)


3. Kochani, dlaczego się poddaliście (książka)
W tym przypadku przekieruję Was do mojej recenzji, w której możecie zobaczyć jak bardzo mną wstrząsnęła ta pozycja. jest to historia o dziewczynie, która stara sobie poradzić ze stratą siostry.


4. Morze Spokoju (książka)
Jednym słowem "wspaniała"! O czym jest? " To nie jest zwykła historia o parze nastolatków z problemami, to opowieść o wybaczaniu, dorastaniu, akceptowaniu siebie i podejmowaniu często trudnych decyzji." - fragment mojej recenzji. 


5. Charlie (film)
Piękny film, o chłopaku, który miał trudne przeżycia. Historia w której się zakochałam, co do której mam mieszane odczucia. Jest to zarówno smutny jak i pozytywny film, który polecam każdemu.


6. Zostań  jeśli kochasz (film)
Nie spodziewałam się, że ta ekranizacja mnie wzruszy, ale gdy już siedziałam przed ekranem to miałam łzy w oczach parę razy. Najbardziej mnie wzruszył moment, kiedy bliscy Mii mówili jej, że może odejść, że to w porządku. 


7. Szukając Alaski (książka)
Sama do końca nie jestem pewna dlaczego mnie wzruszyła, może powodem jest to, że po pewnym momencie wraz z bohaterem nie mogłam w coś uwierzyć, a później książka się skończyła i musiałam pogodzić się z pewnym faktem.



A jak jest u Was?  Czy jakieś powyższe dzieła również Was wzruszyły? A może dopiero zamierzacie je poznać? Jakie inne filmy/książki Was wzruszyły? 
Dajcie znać w komentarzach :)