sobota, 28 listopada 2015

85. Graficzna Podróż - Ed Sheeran, Phillip Butah


Tytuł oryginału: A Visual Journey
Cykl: -
Autor: Ed Sheeran, Phillip Butah
Wydawnictwo: Insignis
Ilość stron: 210
Gatunek: biografia, autobiografia
Moja ocena: 10/10
Najlepsze cytaty:
"Czasem trzeba coś stracić, żeby coś zyskać."

"Kto nie ryzykuje, ten nie wygrywa."

"Po co masz tracić czas na próby zadowolenia każdego? Postaraj się, żebyś to ty był zadowolony. Reszta przyjdzie sama."


Ed Sheeran, znany piosenkarz i tekściarz z Wielkiej Brytanii połączył siły z artystą Phillipem Butahem by stworzyć książkę. Ed zwierza się z tego, jak wyglądała jego muzyczna podróż od dzieciństwa do miejsca w którym jest teraz, a każdemu wspomnieniu towarzyszą zdjęcia lub rysunki zrobione przez jego przyjaciela. Piosenkarz pokazuje jak zmieniała się jego muzyka, jakie lekcje wynosił ze swoich błędów, oraz jak wielką siłę mają marzenia. 


Od paru lat słucham muzyki tworzonej przez Eda, więc "Graficzna Podróż" od razu wydawała się dla mnie wspaniała. Oczywiście miałam obawy, że autobiografia niekoniecznie mi się spodoba, bo zazwyczaj nie sięgam po tego typu lektury, ale to, że napisał ją Ed było dla mnie wystarczającym argumentem by spróbować. Dodatkowo fakt, że lubię rysować i malować (chciałam kiedyś iść w tym kierunku do szkoły średniej) sprawił, że z zainteresowaniem podchodziłam do prac Phillipa. Podczas czytania możecie posłuchać paru jego utworów, które towarzyszyły mi podczas lektury. 

GIVE ME LOVE

Ed w swojej biografii jest całkowicie szczery. Dzięki temu nie czułam się tak, jakbym czytała jakieś przechwalanie się wielkiej gwiazdy, tylko jakby piosenkarz przedstawiał mi swoje życie takie, jakim jest naprawdę. Ed nie skupia się tylko na swoich spełnionych celach, nie omija swoich błędów, a przyznaje się do nich. Podoba mi się to, że przedstawił siebie jako kogoś, kto jest taki jak czytelnik, że ma zarówno marzenia jak i obawy, dzięki temu staje się bliższy. W "Graficznej Podróży" znajdują się takie informacje, jak ta, skąd Ed czerpie inspiracje do tworzenia kolejnych utworów czy kto go zawsze wspierał. W książce tej muzyk zamieścił często rady dla czytelników, z których najbardziej przebijającą się jest chyba to, żeby być po prostu sobą, nie próbować zadowalać każdego kosztem swojego szczęścia.
  
SING ft. Pharrell Williams

Phillip Butah w swojej części książki opowiada o osobistym doświadczeniu ze sztuką. W ciekawy sposób przedstawia czytelnikowi jak tworzy swoje obrazy, co jest dla niego ważne w sztuce ich tworzenia. Pisze również o tym jak poznał Eda (oraz jego rodziców, którzy są dla Phillipa ważni) i jak przebiegała ich współpraca. Artysta mimo sukcesu jaki osiągnął jest bardzo skromny, zresztą to samo myślę o Edzie. Połączenie tych dwóch osób, których życie w dużej mierze opiera się na sztuce, daje niesamowity efekt. 
PRACE PHILLIPA 

Myślę, że dla każdego fana muzyki Eda Sheerana "Graficzna Podróż" jest pozycją wręcz obowiązkową. Jeśli lubicie słuchać jego piosenek, potraficie docenić sztukę, bądź też szukacie inspiracji lub motywacji, to powyższa biografia jest idealna dla Was! To jaką więź czułam podczas tej lektury idealnie określają słowa jednej z piosenek Eda - Photograph "Inside these pages you just hold me". 

Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję wydawnictwu Insignis


Przypominam o urodzinowym konkursie! :)

6 komentarzy:

  1. Mam na półce i jakos nie moge sie za nią zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam jego piosenki ;) Muszę się obowiązkowo za nią zabrać❤️
    modnaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Skusiłabym się, ponieważ lubię kilka utworów chłopaka, a Twoja recenzja tylko jeszcze bardziej kusi ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chociaż Eda bardzo szanuję za jego muzykę, to jakoś biografie niezbyt mnie interesują, ale wydanie cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie jestem wielką fanką Eda, chociaż od czasu do czasu lubię posłuchać jego muzyki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam Eda, więc ta książka koniecznie musi się znaleźć na mojej półce ;)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał się post? Skomentuj! :)