poniedziałek, 11 lipca 2016

127. Idealna - Magda Stachula [PRZEDPREMIEROWO]



Tytuł oryginału: Idealna

Cykl: -
Autor: Magda Stachula
Wydawnictwo: Znak Literanova
Ilość stron: 392
Gatunek: thriller psychologiczny
Cytaty:
"Z przeszłością jest jak z pogodą - wszyscy o niej mówią, ale nikt nie ma na nią wpływu."

"Gdy przekracza się pewne granice, łamie normy, które dotychczas wskazywały nam drogę, otwiera się nowy rozdział w życiu, zeszyt z czystymi kartkami, który będzie zapisywany nowymi historiami ręką innego już człowieka."

Szczęśliwy związek, wysokie zarobki, duże mieszkanie - to wszystko uszczęśliwiało Anitę i Adama. Jednak te czasy minęły. Odkąd Anita nie potrafi zajść w ciążę, małżeństwo oddala się od siebie, a wspólne mieszkanie zdaje się być koszmarem dla obojga. Kiedy kobieta odkrywa w swojej szafie ubrania, których nigdy nie kupiła, i kosmetyki, które do niej nie należą, zaczyna się zastanawiać, czy to umysł płata jej figle, czy też ktoś regularnie włamuje się do jej domu. Kolejne sytuacje sprawiają, że Anita domyśla się, że ktoś ją sabotuje, ale czy Adam uwierzy swej pogrążającej się w depresji małżonce zanim będzie za późno?

Kto decyduje się na sabotaż, by zniszczyć cudze małżeństwo? Czy miłość Adama i Anity przetrwa ciężkie próby? 


Po "Idealną" sięgnęłam, bo miała wyjątkowo ciekawą promocję wydawnictwa, i tak jak wiele razy byłam zawiedziona po wyolbrzymionych zachwytach nad jakąś powieścią, tak teraz z ręką na sercu mówię, że w tym przypadku są one zasłużone. Zazwyczaj nie zaczytuję się w tym gatunku, ale Magda Stachula stworzyła lekturę na naprawdę wysokim poziomie, od której nie potrafiłam się oderwać.

Narracja jest podzielona pomiędzy cztery osoby, co sprawiło, że z niecierpliwością czekałam na moment, w którym nastąpi konfrontacja. Mimo iż co nieco się domyśliłam, to bohaterowie wiele razy mnie zaskoczyli. Kiedy myślałam, że już wiem jak dalej potoczy się historia, to autorka tak poprowadziła akcję, że pozostawało mi jedynie śledzić ją z zapartym tchem. Spodobała mi się kreacja bohaterów, tego, że byli bardzo realistyczni. Magda poradziła sobie świetnie z pokazaniem różnic mentalności płci, ich instynktów, sposobów radzenia sobie z problemami. 

W "Idealnej" mogłam na bieżąco odkrywać rozpacz kobiety, która nie może zajść w ciążę i ma lęk przed wychodzeniem do świata, byłam świadkiem nieporozumień pomiędzy małżonkami (wiele razy żałowałam, że nie mogę wejść do powieści i wyjaśnić pewnych spraw bohaterom), oraz poznawać motyw sabotażysty i sposoby jego działania. Powieść jest pełna emocji,  nie możliwe jest czytanie jej z obojętnością. Lekki styl autorki i umiejętność budowania napięcia ułatwiają zatracenie się w tej lekturze. 

Podsumowując, "Idealna" to bardzo dobra, trzymająca w napięciu historia, która porwie Wasze serca i umysły i nie wypuści aż do ostatniej strony.  Jestem pod wrażeniem tego debiutu, Magda Stachula pozytywnie mnie zaskoczyła, szczególnie, że nie spodziewałam się, czegoś tak oryginalnego. "Idealna" z pewnością spodoba się tym z Was, którzy lubią spoglądać na lektury z psychologicznego punktu widzenia, zaczytującym się w pozycjach pełnych napięcia, choć i tym lubiącym powieści obyczajowe również powinna przypaść do gustu. 

Moja ocena: 8/10


Za możliwość poznania powyższej książki dziękuję wydawnictwu Znak Literanova

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał się post? Skomentuj! :)