środa, 11 marca 2015

31. Obca Pamięć - Dan Krokos



Tytuł oryginału: False Memory
Cykl: Obca Pamięć [1]
Autor: Dan Krokos
Wydawnictwo: Drageus Publishing House
Ilość stron: 336
Gatunek: Fantastyka, Science-Fiction,
Moja ocena: 10/10
Najlepszy cytat:
"Nie wiem, czego boję się bardziej – odkrycia prawdy czy tego, że jej nie poznam."



Siedemnastoletnia Miranda North budzi się na ławce w parku z częściową amnezją. Wie jak się nazywa i co robi ochroniarz w galerii, ale nie ma pojęcia o najważniejszym - kim jest i gdzie powinna być. Kiedy w centrum handlowym próbuje znaleźć pomoc, przypadkiem emituje falę strachu, co powoduje, że ludzie się tratują i zabijają. Musi zignorować instynkt i zaufać Peterowi, który mówi jej, że jest taki jak ona. Miranda jest jeszcze bardziej przerażona, gdy dowiaduje się prawdy, która albo pomoże jej przetrwać, albo stanie się przyczyną jej zguby.

Do czego Miranda i trójka  innych nastolatków są przygotowywani? Czy to, w co wierzyli młodzi jest prawdą?

Książkę dostałam kiedyś na urodziny od przyjaciółki i myślę, że gdyby nie ona, to nie poznałabym tej świetnej historii. "Obca Pamięć" to debiut dwudziestosześcioletniego Dana Krokosa, który jest bardzo ciekawą, złożoną historią. Mimo iż jest to pierwsza książka tego autora, widać, że ma bardzo dobry warsztat. 

"Obca Pamięć" to powieść, która sprawiła, że musiałam odłożyć wszystko, by przeczytać ją w jeden dzień. To jedna z tych książek, które pochłaniają czytelnika od samego początku dzięki dużej ilości niewiadomych. Na szczęście nie jesteśmy całkiem głupi, choć wiemy tylko tyle co główna bohaterka. Jest to wielka zaleta tej książki, bo lubię odkrywać sama tajemnice, niż dostawać je podane na tacy przez autora. 

Miranda, Peter, Noah i Olive są wielkim plusem tej książki. Widać, że Dan szczegółowo obmyślił ich charaktery i zachowania, ponieważ na tej płaszczyźnie nie znalazłam niedociągnięć poza jednym malutkim, który tak właściwie nie raził mnie zbytnio. Tym jednym malutkim minusem była osobowość Olive, bo choć była nieśmiała, to uwaga skupiała się głównie na pozostałej trójce zespołu Alfa. Miranda choć z początku zagubiona, powoli odnajduje się w nowej sytuacji, czym zaimponowała mi, ponieważ nie była beksą. Noah i Peter to właściwie przeciwieństwa, kiedy jeden myśli racjonalnie - drugi działa. Wspomniany trójkącik, był chyba oczywisty, choć cieszę się, że był jedynie przerywnikiem a nie głównym wątkiem. 

Podczas czytania ciągle byłam zaskakiwana przez autora. Ciągła akcja, która była ciekawie opisywana oraz przekonujące dialogi sprawiły, że książka jest naprawdę świetnym debiutem tego gatunku. Podobał mi się również wątek modyfikacji genetycznych, które sprawiły, że "Obca Pamięć" jest oryginalna.

Podsumowując, powieść "Obca Pamięć" Dana Krokosa jest godna polecenia. Jeśli lubicie książki pełne niewiadomych, nieszablonowych rozwiązań i bohaterów, których po prostu lubicie od pierwszych stron z ich udziałem, to jest to coś dla Was! Teraz pozostaje mi już tylko czekać aż Dan wyda drugą część tej historii, która pomimo iż jej narratorką jest dziewczyna, jest równie adekwatna dla czytelników płci przeciwnej. 

"Potwory mają imiona , ale jeśli o nich pomyślisz, usłyszą cię."

13 komentarzy:

  1. Wprost uwielbiam takie książki! Dzięki, że przytoczyłaś tytuł, który od razu przyczepiam do moich "Must have" :) Po prostu powieść idealna dla mnie :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jak tylko weźmiesz ją w ręce, nie będziesz mógł się od niej oderwać :)

      Usuń
  2. Na moim blogu pojawiły się odpowiedzi do LBA :)

    http://ksiazkowy-swiat-niki.blogspot.com/2015/03/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  3. JA dostrzegłam w niej kilka minusów, ale i tak przypadła mi do gustu, chociaż bardziej spodoba się młodzieży :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię sci-fi, ale nie w wydaniu młodzieżowym, także podziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Okładka jest genialna!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To chyba nie moja bajka, chociaż fabuła niewątpliwie interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już zapisuję na liście do przeczytania :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie super nie mogę się doczekać kolejnej części ;)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał się post? Skomentuj! :)