piątek, 25 października 2024

268. The Deal. Układ - Elle Kennedy

Tytuł oryginału: The Deal
Cykl: Off-Campus[1]
Autor: Elle Kennedy
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Ilość stron: 464
Gatunek: romans, literatura obyczajowa
W życiu Hannah Wells z pozoru wszystko jest idealne - ma świetne oceny na uczelni, kochających rodziców i talent muzyczny. Jedyne co nie układa jej się zgodnie z planem, to życie uczuciowe. Dziewczyna skrycie podkochuje się w uniwersyteckiej gwieździe footballu - Justinie, ale nie wie, jak zwrócić na siebie jego uwagę. Niespodziewanie, kapitan drużyny hokejowej prosi ją o pomoc w nauce, by móc kontynuować karierę sportową. Decydując się na układ, Hannah ma uzyskać wsparcie Garreta w podbiciu serca futbolisty. Igranie z uczuciami nie zawsze jest tak proste, jak by się mogło wydawać, a trudna przeszłość prędzej czy później wypływa na powierzchnię...

Ufam polecajkom romansów Weroniki @swiatromansow, więc widząc przewijającą się u niej serię Off-Campus, musiałam poznać tę historię. W dodatku ostatnio mocno dominowała u mnie fantastyka, więc potrzebowałam czegoś, co pozwoliłoby mi się odprężyć.

Kennedy pisze w nadzwyczaj przyjemny sposób. Nie spodziewałam się, że tak szybko przyjdzie mi skończyć ten tom, a jednak wystarczyły mi dwa krótkie wieczory. Bardzo podobała mi się dynamika książki, która idealnie wpasowała się w moje gusta. Lubię, gdy akcja nie wlecze się, opisy są wystarczające, by poczuć klimat i wyobrazić sobie miejsca i ludzi, ale bez zbędnego lania wody, i tu to dostałam.

Uwielbiam dialogi między bohaterami, które są bardzo naturalne w odbiorze. Czytając romans chcę dostać parę, której będę kibicować, i jakże mi ulżyło, gdy tak się stało. Pokochałam przekomarzanie się Hannah i Garreta, a paczka, na którą składa się część drużyny hokejowej była cudowna! Same budowanie relacji było świetnie przedstawione, przewijały się motywy slow-burn, friends to lovers oraz fake datingu. Zaletą jest dojrzałość postaci, a przy tym luz, z jakim jest związany ich wiek - są oni przekonujący w każdym calu.

Jeśli pamiętacie mój zachwyt "Binding 13", to wiecie, że lubię, gdy poza poruszaniem się w sferze zakochania, romansu, autor dorzuca wątki, które dodatkowo poruszą serce. Elle Kennedy z wrażliwością poprowadziła temat problemów bohaterów, bo zarówno "bezproblemowa" Hannah jak i wiecznie żartujący Garret mają swoje demony, przed którymi nie dają już rady uciekać.

"The Deal. Układ" jest świetnym, komfortowym romansem. Ma wszystko to, co potrzebne w tym gatunku. Jeśli mam tu zwolenników sportowych romansów, to jest to lektura obowiązkowa na te coraz dłuższe wieczory. Podsumowując: bawiący humor, wzruszające momenty, sympatyczni bohaterowie, a to wszystko napisane w tak lekkim stylu, że nie sposób się oderwać. Autorka podbiła moje serce i właśnie czytam drugi tom serii, który "należy" do kolejnej pary bohaterów...
"Czasem ludzie wkradają się w twoje życie, i nagle nie masz pojęcia, jak mogłaś żyć bez nich."
Moja ocena: 10/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał się post? Skomentuj! :)