wtorek, 28 kwietnia 2015

Liebster Blog Award po raz trzeci!



W niedzielę zostałam po raz trzeci nominowana do Liebster Blog Award. Uwielbiam tę blogową zabawę, ponieważ zawsze zadawane są inne pytania, dzięki czemu Wy możecie lepiej poznać mnie, a ja Was. Za możliwość wzięcia w niej udziału dziękuję Sophie :). Chyba każdy wie na czym polega ta zabawa, więc przejdę od razu do pytań i odpowiedzi.

1.Czy pamiętasz pierwszą książkę która zrobiła na Tobie naprawdę duże wrażenie?
*myśli* Zaczęłam czytać już jako mała dziewczynka, więc nie do końca pamiętam co za książki czytywałam. Pamiętam, że była kiedyś w moich rękach taka książka o tym, że jacyś chłopcy szukali skarbu i byli w niebezpieczeństwie, a skończyło się to chyba tak, że to była ściema, ale pewna na 100% nie jestem. Moje dzieciństwo kojarzę również z Serią Niefortunnych Zdarzeń.

2.Lubisz pożyczać swoje książki innym? 
Uwielbiam! Gdy tylko mogę przekonuję innych do czytania. Czasem, gdy ktoś wie, że mam książki a nie wie jaką konkretnie by chciał, pytam co lubi i szukam w mojej biblioteczce czegoś odpowiedniego. Oczywiście nie obędzie się bez standardowego przestrzegania przed brudzeniem, zaginaniem rogów, ale gdy już coś takiego się wydarzy to mówię sobie, że to pokazuje, że ktoś ją czytał. 

3. Czy ktoś z Twojego otoczenia również czyta/ lub może prowadzi bloga? 
Tak. Moja była przyjaciółka prowadzi bloga, ale miała mi za złe, że ja również mam swojego i tak jakoś się nasza przyjaźń rozpadła. Nadal regularnie wpadam na jej bloga, czytam jej posty, ponieważ lubię ją czytać. 

4. Czy chciałabyś przenieść się na 1 dnień do świata w swojej ulubionej książce?
Nie tylko jeden! Chyba każdy chciałby czasem zniknąć na jakiś czas...

5. Ile stron dziennie czytasz?
Zazwyczaj czytam ponad sto, dwieście, ale to wszystko zależy od szkoły, rodziny i innych czynników :) Raz w wakacje przeczytałam ponad 400 stron xD

6. Jakie trylogie są Twoimi ulubionymi?
Te ciekawe! Nie spodziewałaś się takiej odpowiedzi co? :D A tak na poważnie to mogłabym tak wymieniać i wymieniać i wymieniać, bo często trafiam na interesujące serie różnych gatunków. 

7. Twoja ulubiona powieść jednotomowa to ..?
Kolejne trudne pytanie... Hmm... Niech będzie "Love, Rosie" (Ciii co z tego, że na razie tylko film za mną, poluję na powieść :D)

8. Która z książek, które miały swoją premierę ( już) w 2015 roku najbardziej Ci się podobała?
"Zmienni" Agaty Kijory oraz "Kochani dlaczego się poddaliście?" Avy Dellairy, których recenzje są tu i tu.

9. Czy masz swój ulubiony klasyk? 
Raczej nie, ale mam zamiar sięgnąć po "Dumę i uprzedzenie". 

10. Gdzie i kiedy najlepiej Ci się czyta?
Rano - w łóżku, popołudniu i wieczorem w fotelu. A w lato w basenie (nie żartuję) :D

11. Od jak dawna prowadzisz blog? 
Od 6 listopada ubiegłego roku. W maju będzie miał pół roku, ten czas szybko mija :o

Nominacje:
Nadeszła pora na nominacje. W tej odsłonie LBA nominuję Rudą oraz Ann, mam nadzieję, że dziewczyny odpowiecie :) Każda osoba, której podobają się pytania może również czuć się przeze mnie zaproszona do zabawy! 

Pytania:
1. Czy mścisz się czasem na książkach? Jeśli tak to jak?
2. Jak reagujesz na ludzi, którzy negatywnie mówią o książkach?
3. Czy ktoś z Twojego otoczenia ma bloga?
4. Wolisz ubierać się w "radosne" kolory, czy raczej "smutne"?
5. Czy masz pomysł na książkę/film? Jak tak to o czym?
6. Co Ci się najbardziej podoba w czytaniu? 
7. Piosenka, która Cię inspiruje to...?
8. Lubisz słuchać muzyki podczas zagłębiania się w lekturze?
9. Jaka książka ma według Ciebie najmniej adekwatną do treści okładkę?
10. Jak sobie radzisz ze stresem?
11. Czego najbardziej się boisz?

11 komentarzy:

  1. Hej piękna, chętnie odpowiem na pytania pod Twoim postem :) Dodam tylko, że ja też lubiłam Serię niefortunnych zdarzeń :)


    1. Czy mścisz się czasem na książkach? Jeśli tak to jak?
    Książki, które mi się nie podobały leżą upchnięte w ciemnej szafie ;p

    2. Jak reagujesz na ludzi, którzy negatywnie mówią o książkach?
    Nie rozumiem, tego, że ktoś może nie lubić czytać, ale jestem w stanie to zaakceptować, bo oczekuję, że inni zaakceptują fakt, że ja to uwielbiam. Ale nie mam szacunku do tych, którzy mówią negatywnie, mam wrażenie, że oni tego nie rozumieją, w mojej opinii często w ten sposób wyrażają się płytcy ludzie, bez polotu. Nie pozwalam im na takie uwagi! :)

    3. Czy ktoś z Twojego otoczenia ma bloga?
    Jedna z moich koleżanek ma bloga o tematyce filmowej, część znajomych realizuje się poprzez funpage.

    4. Wolisz ubierać się w "radosne" kolory, czy raczej "smutne"?
    Zazwyczaj zimą ubieram się na ciemno, a wiosną i latem na kolorowo. Ciężko mi dokładnie to skonkretyzować, bo uwielbiam zarówno czerń, granat i inne stonowane barwy, jak i czerwień i pomarańcz :)

    5. Czy masz pomysł na książkę/film? Jak tak to o czym?
    Nie mam na myśli niczego konkretnego, jeśli kiedyś zdarzy mi się coś napisać, to prawdopodobnie będzie to kryminał albo thriller :)

    6. Co Ci się najbardziej podoba w czytaniu?
    Wydaje mi się, że dzięki temu rozszerzam horyzonty, w jakiś sposób trenuję myślenie oraz pracuję nad swoją emocjonalnością. Czytanie zastępuje mi często telewizję i zastąpiło już gazety, które kiedyś naprawdę lubiłam.

    7. Piosenka, która Cię inspiruje to...?
    Chyba takiej nie ma, najczęściej coś zaczyna mi się podobać, słucham na okrągło, a potem przepada w natłoku nowych utworów. Ale od kilku lat chętnie wracam do płyty Arctic Monkeys i ich płyty "AM", a szczególnie piosenki "R u mine", to energetyczna i według mnie naprawdę dobra muzyka. Uwielbiam to :)

    8. Lubisz słuchać muzyki podczas zagłębiania się w lekturze?
    Nie, to znaczy mam dużą podzielność uwagi i często czytam przy radiu albo telewizorze, ale nie włączam ich celowo, po prostu korzysta z nich ktoś inny w tym samym pokoju np, a mi to nie przeszkadza.

    9. Jaka książka ma według Ciebie najmniej adekwatną do treści okładkę?
    Nie mam zwyczaju zwracać szczególnej uwagi na okładki, wybacz :)

    10. Jak sobie radzisz ze stresem?
    Nie radzę sobie, stres mnie pochłania całkowicie. Zazwyczaj w miarę możliwości staram się unikać sytuacji, które wywołują ten stan.

    11. Czego najbardziej się boisz?
    Samotności i śmierci.

    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe odpowiedzi, cieszę się, że odpowiedziałaś :)
      Widzę, że w niektórych rzeczach się zgadzamy, ale co do stresu, to ja wręcz odwrotnie ;)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  2. Nie no, żeby mieć za złe innej osobie, że również prowadzi bloga?! Dziwne ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę,że też mogę zaliczyć "Love,rosie" do ulubionych jednotomowych :D Trochę szkoda,że wasza przyjaźń rozpadła się przez pasje :(
    Pozdrawiam i obserwuje,Julka
    http://karmeloweczytadla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że w czymś się zgadzamy :)
      Dzięki za podrzucenie linku, już do Ciebie zaglądam :)

      Usuń
  4. Sama mam ochotę na sięgnięcie po klasykę, Dumę i uprzedzenie zakupiłam sobie wczoraj w biedronce za 9,99 :D Więc koniec wymówek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam ją wczoraj, ale cóż budżet nadszarpnięty już w tym miesiącu był więc musiałam znów odłożyć lekturę :/

      Usuń
  5. Gratuluję nominacji :) Ja także uwielbiam tą zabawę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie że zrobiłas ten post :) Super jest Cię bliżej poznać

    OdpowiedzUsuń

Spodobał się post? Skomentuj! :)